Marge kirjoitti:
no kyllä jossain on vikaa kun ihminen voi valita tekeekö töitä vai makaako kotona ja saa saman rahan molemmista.....tuo on sitä halosen hyvinvointivaltiota jossa kenenkään ei tarvitsisi tehdä työtä ja kaikki saavat käteen saman verran.
Väärin ja oikein. Väärin siksi, että pääosin ihminen saa enemmän käteen tekemällä kokopäivätöitä vaikkapa varastolla. Tiedän kun olen itse sen kokenut. Oikein siksi, että Suomessa ei tunnetusti työnteko kannata. Jos minulla olisi pokkaa, niin muuttaisin ulkomaille tienaamaan. Ja vielä tuosta kuvauksesta: se sopii hyvin kommunismiin, ei sosialidemokratiaan.
Ja tässä tulee nyt viiltävä analyysi, miksi Halonen voitti vaalit, vaikka Niinistö oli poliitikkona selvästi parempi vaihtoehto.
A) Halonen on nainen. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki vähänkin feminismiä omaavat naissukupolvenedustajat äänestävät naista ihan vain sillä perusteella, että Halonen on nainen.
B) SAK:n lokakampanja Niinistöä vastaan oli mauton, joskin osittain toimiva temppu. SAK saisi keskittyä miettimään omia sisäisiä uudistuksia, koska keskitetty työehtosopiminen on nykymaailmassa aikansa kuollut ilmiö.
C) Perinteinen herraviha. Niinistö nähtiin rahan antikristuksena, joka käy perkele kaikkien punaviini-taiteilijoiden ja ennen kaikkea työläisten kukkarolla.
D) NATO, joka on saatanan iso peikko, melkein kirosana, täällä Suomessa.
E) Keskustan änkyrä-kannattajat, jotka jättivät näissä vaaleissa äänestämättä ihan kostoksi siitä, että Kokoomus ei virallisesti tukenut Esko Ahoa kuusi vuotta sitten.
Ja sitten päästään siihen kysymykseen, että vittuako tässä sillä on väliä. Tarja kiertää huippukokouksissa suoristelemassa solmioita ja änkeää jokaiseen valokuvaan etummaiseksi. Suomessa Tarjaa tullaan näkemään maakuntamatkuilla silakanhajuisilla toreilla tuulipuku ja Esson lippalakki päässä.
Täältä tähän.